Az új Uniós abroncscímke

 

Az új abroncscímke már használatra kész!

2012 novemberétől minden személy- és kishaszongépjármű-gumiabroncsot egységes címkével látnak el Európában. Az ezzel kapcsolatos rendelet három fontos kritérium feltüntetését írja elő, melynek célja, hogy a fogyasztó információhoz jusson az adott abroncs környezetszennyezési és biztonsági tulajdonságairól, ezzel is növelve a közúti közlekedés biztonságát és csökkentve a környezetszennyezést.

Hogyan értelmezze a címkét?

 

 

Gördülési ellenállás (üzemanyag–fogyasztás)

Az üzemanyag-fogyasztás a CO2 kibocsátás és az üzemeltetési költségek csökkentése szempontjából kap kiemelkedő szerepet. A különbségek az egyes kategóriák között azt jelentik, hogy mennyivel növekszik vagy csökken a gépkocsi fogyasztása ugyanolyan felhasználási körülmények között. Az egyes kategóriák közötti különbségek 0,1-0,15 l/100 km terjednek.

 


Tapadás nedves útfelületen (fékteljesítmény)

A biztonságos vezetés kulcspontja a nedves útfelületen nyújtott tapadás, amely a gépjármű fékútjának hosszát befolyásolja. Az abroncs teljesítményét A és G kategória közé sorolják, de jelenleg a D és G minősítés nincs használatban.

Az A és az F kategóriájú abroncsok fékútja között több, mint 18 m-es különbség mérhető.

 


Gördülési zaj (külső zajkibocsátás)

A gumiabroncsnak a gördülése által keltett saját menetzaja, melyet decibelben mérnek. Minél több a teli ív a címkén, az abroncs annál zajosabb.

 


   

Az abroncscímke megjelenése 

Debrecen,2012.09.15.

MEGOSZTÁS: Add a Facebook-hoz Add az iWiW-hez Add a Twitter-hez

« vissza a hírekhez
A kosár üres
Fizetendő: 0 Ft

Az akció részletei